جستجو
محصولات

    چای عربی

     

    خرید قهوه جوش عربی (دله برنجی)

     خرید دله و قوری های عربی

    در این قسمت شما با انواع قوری ها و دله های عربی، فنجان و نعلبکی با جنس های برنجی، استیل و چینی در اشکال گوناگون در فروشگاه تخصصی ظروف کافه و رستوران وایت پلیت موجود میشود.

    دله، قهوه جوش سنتی عربی است که قرن ها برای دم کردن و سرو قهوه عربی یا قهوه خلیجی که در طی چند مرحله ای تهیه می شود، قهوه تند و تلخی به طور سنتی استفاده می شود. قدمت استفاده از دله به عنوان ابزار دم کشیدن قهوه به شکل مدرن به اواسط قرن هفدهم برمی گردد.

    کاربرد دله در ایران

    دله عربی نام قوری مخصوص برای دم کرده قهوه عربی و یا چای عربی می باشد در کافه و رستوران ها مخصوصا با تم عربی و جنوب ایران مخصوصا اهواز و خوزستان و قسمت های عرب نشین دله جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد

    ظاهر خاص و متفاوت دله 

    دله شکلی متمایز دارد که دارای بدنه‌ ای پیازی است که در وسط به سمت کمر باریک میشود و در بالا حالت کلاهی میشود، که توسط یک درب مناره‌ای شکل که بالای آن یک انتهای بلند قرار گرفته و توسط دسته‌ای سینوسی نگه داشته می‌شود. بارزترین ویژگی آن، یک دهانه بلند با منقاری هلالی شکل است. این منقار ممکن است با یک دریچه فلزی پوشانده شود تا قهوه را گرمتر نگه دارد، اما به طور سنتی برای مشاهده قهوه هنگام ریختن آن باز است 


    یک دله را می توان از برنج، فولاد، نقره و حتی طلای 24 عیار برای مناسبت های خاص یا استفاده توسط خانواده سلطنتی ساخت 

    دله معمولاً دارای تزیینات فراوان است، معمولاً با نقش‌های هندسی، گیاهان و گل‌های سبک، صحنه‌های عاشقانه از شعر عربی یا تزئینات دیگر، از جمله سنگ‌های قیمتی نیمه قیمتی و عاج حکاکی شده است. دله ی مدرن معمولاً ظروف عملی است و حتی دله اتوماتیک و قمقمه نیز در دسترس قهوه‌ نوشان مدرن است.

    آماده سازی قهوه عربی 

    در ابتدایی ترین شکل آن، قهوه خلیجی یا عربی مواد اولیه و آماده سازی ساده ای دارد: آب، قهوه کمی برشته شده و هل آسیاب شده در داله به مدت 10 تا 20 دقیقه می جوشند و بدون فیلتر در فنجان سرو می شوند. سایر دستور العمل های سنتی و منطقه ای شامل زعفران یا سایر ادویه ها است.

     

     

      

    فیلترها Close
    کمترین: 210,000 تومان بیشترین: 2,905,000 تومان
    ريال210000 ريال2905000